Tātad, jums ir piezvanījis potenciālais pircējs. Viņš grib paskatīties jūsu preci.
Jā, šajā posmā bieži vien ir liela nesaprašana. Jums jūsu māja vai dzīvoklis ir mājas, vieta, kur noris liela jūsu dzīves daļa. Bet pircējam tā ir prece, kuru viņš vai nu sagribēs, vai nesagribēs nopirkt.
Viņš var sagribēt nopirkt tikai vienā vienīgā gadījumā, ja varēs sajust šo telpu kā savu, kā mājīgu.
Protams, ja runa ir par ieguldījumu nekustamajā īpašumā investīciju veidā, tad tur darbojas pavisam citi likumi.
Mēs runājam par nekustamo īpašumu, kas kalpos kā mājoklis, tādēļ manas rekomendācijas attiecas tieši uz tādu nekustamo īpašumu.
Iziesim secīgi cauri visiem punktiem.
1. Jābūt tīrībai.
Pat tad, ja jums “vienmēr” uz mīļākā atzveltnes krēsla stāv negludinātā veļa, novāciet to, ielieciet skapī, bet novāciet prom! Noslaukiet putekļus un nomazgājiet santehniku. Spīdīga santehnika skatītājiem ir milzīgs bonuss.
Pircējs ne vienmēr apzinās, kas tieši viņam ir iepaticies, bet sanitārajam mezglam ir ļoti liela simpātijas veicinoša loma.
2. Smaka.
Parasti savas ierastās smakas cilvēki neievēro. Tomēr gadījumā, ja jūs smēķējat vai jums ir daudz vecu mantu, vai mājās atrodas slimnieks un līdz ar viņu zāļu smaka, nebūtu slikti parūpēties par to, lai smakas nebūtu kaitinošas potenciālajam klientam. To var izdarīt visvienkāršākajā veidā, piemēram, ielikt sauju kafijas pupiņu cepeškrāsnī 15 minūtes pirms gaidāmā apmeklējuma.
Tikai nepārcepiet tās! Svaigi ceptas kafijas aromāts pārsit citas smakas. Ne jau velti parfmērijas veikalos atrodas trauciņš ar kafiju, lai to varētu paostīt tad, kad deguns ir “noguris’ no smaržu aromātiem. Recepte nav sarežģīta, bet ļoti iedarbīga un palīdz pircējam sajust jūsu māju kā “draudzīgu”.
3. Suņi, kaķi, kāmīši…
Protams, ir brīnišķīgi, ja jums mājās ir četrkājainais ģimenes loceklis.
Tomēr paturēsim prātā, ka tas ir jūsu mīlulis, un citam, svešam cilvēkam, viņš var nebūt tik mīļš. Daži cilvēki vienkārši baidās no nepazīstamiem dzīvniekiem.
Jūsu frāze: “Nebaidieties, viņš nekož!” nebūt nav tas, kas palielinās varonību jūsu potenciālajam pircējam.
Dodiet viņam iespēju mierīgi apskatīt dzīvokli, nevis ik mirkli lūkoties, vai uz viņu netēmē jūsu mīluļa zobi vai nagi. Pasargājiet viņu no nepieciešamības pastāvīgi skatīties zem kājām, lai neuzkāptu virsū jūsu mīlulim. Ne jau tādēļ viņš pie jums ir atnācis. Ir saprotams, ka jums nebūs iespējas dzīvnieku noslēpt atsevišķā telpā, jo pircējs gribēs apskatīt pilnīgi visu, tomēr padomājiet par iespējamiem drošības pasākumiem.
Ir labi, ja jums ir apmācīts suns, kurš izpilda komandu “vietā”, ir labi, ja kaķis uzvedas pieklājīgi un necenšas “iezīmēt” ciemiņa zābakus. Ja tomēr paliek kaut visniecīgākā varbūtība, ka dzīvnieks var sagādāt neērtības, laicīgi parūpējieties, lai tas nenotiktu. Kāmīti vai papagaili ievietojiet būrī. Mazu sunīti paņemiet rokās, lai tas nemaisās pa kājām, vai, ja tas ir iespējams, aizslēdziet uz balkona. Arī par kaķi padomājiet laicīgi.
Jebkurš nepatīkams incidents, kurš var notikt ar jūsu potenciālo pircēju, nospēlēs pret jums. Parūpējieties, lai tas nenotiktu.
4. Palaidiet pircēju pa priekšu.
Dažkārt pārdevējs uztver pircēju kā viesi un cenšas saistīt viņa uzmanību. Tā darīt kategoriski nedrīkst! Jūsu uzdevums ir parādīt telpu — brīvu telpu! Viņam ir jāiedomājas, kā viņš jutīsies šajā telpā. Bez jums. Lai pircējam būtu vieglāk padarīt šo telpu par “savu”, jums tur nav jābūt! Palaidiet pircēju pa priekšu, bet paši palieciet durvīs. Iemāciet to arī saviem mājiniekiem. Dodiet vietu izvēlei!
5. Rīkojums: “Klusēt!”
Atcerieties, kā amerikāņu filmās: “Jums ir tiesības klusēt. Viss, ko jūs pateiksiet, var tikt izmantots pret jums.”
Tādēļ klusēt pārdošanas laikā — tās nav tiesības, tas ir pienākums! Neapgrūtiniet pircēju ar nevajadzīgām detaļām. Nestāstiet viņam visu savu dzīvi. Nestāstiet, ka šķiraties no vīra, bet viņš, maita, var nedot savu piekrišanu.
Nestāstiet, ka “šajā istabā pirms nedēļas nomira vecvecmāmiņa”. Paturiet pie sevis savus ģimenes jaunumus.
Un galvenais. Nekādā gadījumā nestāstiet sliktas ziņas. Melot, protams, nevajag. Uz tiešu jautājumu ir jādod tieša atbilde. Tomēr pilnīgi noteikti nevajag “skriet vilcienam pa priekšu” un stāstīt, ka “slīpa lietus laikā tiek nolieta siena” vai biedēt ar vēl kādām līdzīgām lietām.
Viss negatīvais, ko būsiet pateikuši, tiks izmantots pret jums.
Vienīgais, par ko var un vajag runāt, tas ir pozitīvs. Uzrakstiet sev špikeri, kas labs ir jūsu nekustamajā īpašumā: skats pa logu, augsti griesti, siltas grīdas, zemi rēķini utt., un stāstiet tikai par to!